Vakanties en vrije dagen

Studiedag

Opvang beschikbaar

Kinderen om 12:00 uur vrij

Nieuw schooljaar knetterend van start

Veel nieuwe gezichten op deze maandagochtend op de Prinses Julianaschool bij het begin van het nieuwe schooljaar! Afgelopen vrijdag 1 september was weliswaar de eerste officiële schooldag, maar de bijbehorende festiviteiten vonden maandagochtend plaats (de weergoden waren de Julianaschool niet goed gezind vorige week…).

De nieuwkomers op school konden meteen kennismaken met het ‘Julianagevoel’. De school, die dit jaar honderd jaar op de locatie in de d’Oultremontstraat zit (groots feest op 30 september), is ook de oudste Nederlandstalige school in Brussel. Er is een geweldige betrokkenheid van de ouders die de school bijzonder maakt. Het fantastische team leerkrachten onder leiding van de schooldirecteur Oskar Kraut, maakt het plaatje compleet. Oskar had trouwens in de archieven nog een deel van de toespraak uit 1923 gevonden en droeg dit uitgedost met hoge hoed prachtig voor.

Iedereen is klaar voor een wederom spetterend en knetterend jaar. Het knetteren was in elk geval te horen bij de officiële opening toen de leerkrachten confetti lieten ontploffen. Dat belooft wat voor het nieuwe schooljaar.

Veel succes aan iedereen in dit nieuwe jaar en de school gaat er weer iets moois van maken!

tekst en foto’s Pé Verhoeven (c) Julianaschool