Eten en drinken

De school heeft geen kantine en biedt  geen maaltijden aan. De kinderen nemen hun eigen eten mee. Tijdens de ochtendpauze kunnen de kinderen fruit eten en water drinken. Wilt u voor de jongsten het fruit schoongemaakt meegeven? Wij kiezen voor fruit, omdat dit gezond is. Het is ook hygiënischer dan koekjes, omdat die altijd zorgen voor veel kruimels in de klas.

Vanaf stap 1 tot en met stap 8 wordt de pauzehap verzameld in een mand of karretje. Wilt u daarom de naam van uw kind op de pauzehap schrijven of plakken, zodat de juf weet wat van wie is? Denk ook aan voldoende water voor uw kind. Wij leggen er de nadruk op dat er alleen water wordt gedronken.

Voor de lunch nemen de kinderen hun eigen lunchpakket mee. De leerlingen eten de lunch gezamenlijk onder toezicht van een leerkracht. Zorgt u voor een gevarieerde lunch? Er is geen mogelijkheid om op school het eten op te warmen. Verder neemt ieder kind vanaf stap 5 op de eerste schooldag een eigen placemat mee naar school.

Tussen de middag spelen de kinderen onder toezicht buiten. Stap 1/2 tot en met groep 4 hebben eerst pauze, daarna volgt groep 5 tot en met groep 8.

Kinderen die na school naar de opvang of een naschoolse activiteit gaan, nemen ook een snack mee die zij om 15.15 uur gezamenlijk opeten. Ook dit dient een gezonde snack te zijn: bijv. groenten, (gedroogd) fruit, noten, brood, crackers, rijstwafels, of yoghurt. Graag de snacks en het drinken meegeven in herbruikbare bakjes en drinkbekers in plaats van in wegwerpverpakkingen.